בדיקה עם מוליך

בתשובה לשאלה שנשאלה אודות מוליך שאמור לסייע בבדיקות טהרה, חוששני שמדובר בניסיון לחפש המצאות חדשות שבמקרים מועטים יועילו ובמקרים רבים יזיקו (כגון: נגיעה בצואר הרחם שאסור לגעת בו).

בבדיקה באצבע יש יותר שליטה על:
העומק, הכיוון, הרגישות, התנועתיות (לצואר הרחם שהוא ללא עצבים צריכים את האצבע עם התחושה להרגיש אותו משא"כ מכשיר שאינו מרגיש). 
 
(א) באצבע אפשר ללחוץ פחות חזק 
ולכוון יותר מדויק מאשר לנסות לכוון את קצה המכשיר שיגע
במקומות מסוימים במדוייק
ובמקומות אחרים רוצים דווקא שלא יגע.
 
(ב) כמו כן, להגביל את עומק החדרת המכשיר (שלא יגע בצואר הרחם) – זה יותר מסובך מאשר את האצבע.
 
(ג) אצבע יכולה לעשות תנועה סיבובית (/לחיצה על דופן הנרתיק-חזו"א) טוב יותר ממכשיר (ובנרתיק "פריך"=מזיק/מסוכן).
 
(ד) חיוב כל הבדיקות הוא מדרבנן – ודי לנו במה שחייבו חז"ל (אצבע ובד שהם זמינים לכל אשה) ומנין לנו להוסיף חיוב (בתשלום?!) שאינו מצוי (וכאמור גם פחות טוב) 
 
(ה) חז"ל בגמרא ידעו מהי שפופרת ובכל אופן כתבו בבדיקות שמכניסה אצבעה (בין אם היא קצרה; בין אם היא פחות רגישה; בין אם היא פחות אלסטית ועוד)  ולא שמענו מעולם שצריכה  בבדיקות להשתמש באמצעי עזר.
 
(להלן: "ידיעה חשובה לרבנים") כמעט לכל הנשים הרחם במצב טבעי יותר נמוך מאשר היה פעם; ובפרט אחר לידות שהרחם עוד יותר יורד למטה מחולשת שרירי האגן התומכים לייצב את הרחם במקומו.
 
לאור הנ"ל (ועוד)
מאוד לא מומלץ!!

זו ההזדמנות שלכם לחזק את המשפחה היהודית!

מרכז פעימות בראשות הרה"ג הרב זכריה בן שלמה שליט"א
מפעיל בית הוראה העונה מדי חודש על מאות רבות של שאלות בנושאי טהרת המשפחה, פריון, הלכה בראי הרפואה ועוד והכל בהתנדבות מלאה.
המרכז הרחיב את פעילותו בכדי לתת מענה ארצי בלימוד הלכות טהרת המשפחה, חיזוק הזוגיות והכשרת מדריכי חתנים ומדריכות כלה ועוד. מוזמנים לחזק, לתמוך ולהיות חלק!

העברה בנקאית

העברה בנקאית לבית ההוראה אורות: בנק מזרחי, סניף 521, מס חשבון 276120

כרטיס אשראי

למעוניינים בסעיף 46 ניתן לתרום דרך אורות יצחק