פרק ג.
א. דְּבַר תּוֹרָה אֵין הָאִשָּׁה טְמֵאָה וְלֹא אֲסוּרָה לְבַעֲלָהּ עַד שֶׁתַּרְגִּישׁ שֶׁיָּצָא דָּם מִבְּשָּׂרָה, וַחֲכָמִים גָּזְרוּ עַל כֶּתֶם שֶׁנִּמְצָא בְּגוּפָה אוֹ בִּבְגָדֶיהָ (ושהתקיימו בו ד' התנאים שבסעיף ג), שֶׁהִיא טְמֵאָה, וַאֲסוּרָה לְבַעֲלָה אֲפִילוּ לֹא הִרְגִּישָׁה וַאֲפִילוּ בָּדְקָה עָצְמָה וּנִמְצְאָה טְהוֹרָה.
ב. טָעוּת נְפוֹצָה הִיא בֵּין הַנָּשִׁים לְחַלֵק בֵּין דָּם לְכֶּתֶם, בְּאוֹפֶן שֶׁסּוֹבְרוֹת כִּי דִּין דָּם נִקְבָּע לְפִי כַּמוּתוֹ, כְּלוֹמַר, הַרְבֵּה מַרְאֶה טָמֵא נֶחְשָׁב לְדָם, וּמְעַט דָּם נֶחְשָׁב לְכֶּתֶם. וְלֹא הִיא. הַהַגְדָּרָה הִיא כִּי כֶּתֶם הוּא דָּם לְלֹא הַרְגָּשָׁה, בֵּין רָב בֵּין מְעַט. עִם זֹאת, רִבּוּי דָּמִים בְּמֶשֶׁךְ מִסְפָּר יָמִים מְבִיאִים אוֹתָנוּ לַחֲשׁוֹשׁ כִּי אַף שֶׁהָאִשָּׁה אוֹמֶרֶת שֶׁאֵינָהּ מַרְגִּישָׁה בּוֹ, קָשֶׁה לוֹמַר כִּי אָכֵן לֹא הָיְתָה הַרְגָּשָׁה בְּמֶשֶׁךְ כָּל כָּךְ הַרְבֵּה שָׁעוֹת וְיָמִים אֲרוּכִּים אֵלֶּה.
ג. תְּנָאֵי הַכֶּתֶם לְטַמֵּא הֵם אַרְבָּעָה וְדַוְקָא כְּשֶׁהֵם יַחַד; תְּנָאֵי הַכֶּתֶם לְטָהֵר דַּי בָּאֶחָד מֵהֶם שֶׁלֹּא יִתְקַיֵּם. הֲוֵי אוֹמֵר, כֶּתֶם טָמֵא הוּא דַוְקָאׁ בְּצֵרוּף אַרְבַּעַת הַתְּנָאִים הַבָּאִים: (1) שֶׁיעוּרוֹ "כְּגָרִיס וְעוֹד" לְפָחוֹת (=עִיגוּל שֶקוֹטְרוֹ 2 ס"מ); (2) וְגַם שֶׁנִּמְצָא עַל סוּג בֶּגֶד שֶׁמְּקַבֵּל טֻמְאָה; (3) וְגַם שֶׁנִּמְצָא עַל גוֹדֶל בֶּגֶד שֶׁמְּקַבֵּל טֻמְאָה ׁ(כדלהלן בסעיף הבא); (4) וְגַם הַבֶּגֶד צִבְעוֹ לָבָן.
ד. כֶּתֶם דָם הוּא טָהוֹר אִם: (1) שֵׁיעוּרוֹ פָּחוֹת "מִכְּגָרִיס וְעוֹד" אֲפִלּוּ אִם נִמְצָא עַל גַּבֵּי דָבָר הַמְּקַבֵּל טֻמְאָה וַאֲפִלּוּ הוּא בֶּגֶד לָבָן; (2) אוֹ שֶׁנִּמְצָא עַל גַּבֵּי דָבָר שֶׁאֵינוֹ מְקַבֵּל טֻמְאָה, אַף שֶׁהוּא גָּדוֹל מֵהַשִּׁעוּר הַנַּ"ל, וַאֲפִלּוּ הוּא עַל בֶּגֶד לָבָן (כְּגוֹן: תַּחְבוֹשֶת או נְיָיר טוֹאָלֶט); (3) אוֹ שֶׁנִּמְצָא עַל גַּבֵּי דָבָר שֶׁאֵינוֹ מְקַבֵּל טֻמְאָה (מצד חומר הבגד שאינו צמר ופשתים, אפילו הוא כותנה, ומצד גודל הבגד שאין בו כדי לְרַבֵּעַ ג' על ג' טפחים (=24 ס"מ על 24 ס"מ) וַאֲפִלּוּ הוּא עַל בֶּגֶד לָבָן (תחתון לבן); (4) אוֹ שֶׁנִּמְצָא הַכֶּתֶם עַל גַּבֵּי דָבָר צִבְעוֹנִי (אֲפִילוּ בָּהִיר מְאוֹד) אֲפִלּוּ הַכֶּתֶם גָּדוֹל וְהַבֶּגֶד מְקַבֵּל טֻמְאָה. כֶּתֶם הַנִּמְצָא עַל גַּבֵּי דָבָר שֶׁאֵינוֹ מְקַבֵּל טֻמְאָה אוֹ עַל דָּבָר צִבְעוֹנִי יָכוֹל לִהְיוֹת גָּדוֹל מְאֹד אֲפִילוּ אִם לִכְלֵךְ אֶת כָּל הַבֶּגֶד. (אִם נִמְצָא עַל גוּפָה תַּעֲשֶׂה שְׁאֵלָת חָכָם.)